dinsdag 17 juni 2014

Gek van rosé goud

Jarenlang droeg ik enkel zilverkleurige juweeltjes en accessoires. Waarom weet ik eigenlijk niet zo. Ik vond het gewoon leuker, denk ik. Goudkleur had direct zo iets chichi madammen-achtig voor mij.
Kleur-stylisten zeggen wel eens dat je goud- en zilvertypes hebt. De ene huidtint zou beter met goudkleur staan, de andere dan weer met zilver. Om er achter te komen wat voor jou de juiste kleur is zou je dan een gouden en zilveren juweeltje bij je gezicht moeten houden, en kijken wat je het mooiste staat. Ik heb dat al meermaals geprobeerd, al dan niet met de hulp van een vriendin, en nooit komen we er uit wat nu het beste is. Ik ga er dan maar gemakshalve van uit dat zowel goud- als zilverkleur mij mooi staat. Een mens moet altijd een beetje optimist zijn hè.

De goudkleurige slippers zijn van dochterlief, de zilverkleurige van mij.

Ik moet bekennen dat ik door de jaren al heel wat juweeltjes heb verzameld. Neen, géén echte hoor, maar van die goedkopere versies die ook erg leuk zijn en waarbij je niet bang hoeft te zijn om overvallen te worden door geboefte. Ook altijd mooi meegenomen, lijkt me.
En trouwens, als dochterlief dan een paar oorbelletjes leent en er eentje van kwijt doet, hoef ik hiervoor niet (te) kwaad te worden en een stressaanval te krijgen. Alles voor de rust in huis, toch? En ja, ik zal het maar toegeven dames, ik heb ook helemaal geen geld voor van die dure dingen... en als ik het had zou ik er waarschijnlijk nog geen geld aan (willen) uitgeven.

Na jarenlang zilverkleur, ben ik dus stilletjes aan meer en meer in het kamp van de goudkleur beland. Het is begonnen met die modetrend: namelijk rosé goudkleur. Oh, dat vind ik zó mooi!
Kijk maar eens even mee naar de spulletjes die ik heb in deze kleur.




Ik vind trouwens dat iedereen staat met rosé goud, van bleekscheten die weinig of niet bruinen (zoals ik) tot mensen met een meer getaande huid. Leve het rosé goud!
Nu ik helemaal verknocht ben geraakt aan deze prachtige kleur (misschien omdat ik als groot meisje stiekem roze ook nog steeds gewéldig vind) is de stap naar de klassieke goudkleur ook veel kleiner geworden. Ik heb mijn collectie juweeltjes (tja, da's een kleine verslaving van mij) de laatste tijd dan ook uitgebreid  met een aantal goudkleurige items. Kijken jullie even mee?




En weet je, het is nu al zover gekomen dat ik op dit moment helemaal geen zilverkleur meer draag. Weggooien doe ik mijn zilverkleurige juweeltjes niet hoor. Je weet nooit dat ik van gedacht verander en volgend jaar misschien alleen nog maar zilver wil dragen.

Wat verkiezen jullie: goud, zilver of rosé?





5 opmerkingen:

  1. Ik vind witgoud en rood goud ook mooi, ligt inderdaad aan je huidskleur (en kleding). Dat armbandje en die oorbelletjes met filligrain bloem vind ik ook heel schattig....

    Wij zijn speciaal in Belgie onze trouwringen gaan kopen. Niet alleen omdat daar een leuk ateliertje zat waar ze mooie dingen maken, maar ook omdat het witte goud (legering dus) daar net iets mooier van kleur is (ietsjes warmer) dan in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind rosé goud ook super. Mijn trouwring is een combi van wit en rosé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad vaak zo dat de ene beter bij je huidkleur past als de ander. Zelf vind ik beide mooi bij mijn huidskleur staan maar ik verkies echter goud, maar dan de echte. Is het nep dan ga ik liever voor zilver.

    BeantwoordenVerwijderen