dinsdag 12 augustus 2014

Pastasalade met groene pesto en feta

Pasta, het blijft één van mijn favorieten in al zijn variaties. Het is makkelijk (geen aardappelen schillen haha), goedkoop (meestal toch) en gezond (als je kiest voor een volkoren variant tenminste, en als je niet zweert bij een dieet zonder koolhydraten).

In de zomer kies ik al eens voor een koude variant. Dit is makkelijk op voorhand te bereiden, en perfect te serveren met een frisse groentesalade of bij een barbecue bijvoorbeeld. Ik maakte er een restjes receptje van.

Zo mikte ik onlangs wat ingrediënten bij elkaar die ik nog in huis had, met dit als resultaat:


  • Kook 500 g pasta (vlinderpasta, spirelli, ...) beetgaar.
  • Giet af, spoel onder koud water en laat goed uitlekken.
  • Vermeng een potje groene pesto onder de pasta.
  • Snijd een tomaat (zonder vruchtvlees en pitjes), flink wat bieslook en zwarte olijven  in kleine stukjes en voeg deze toe.
  • Verbrokkel fetakaas (hoeveelheid naar smaak) en meng dit eveneens onder de pasta.
  • Kruid goed af met peper en zout.
Ik serveerde het met tomaten uit de oven (bestrooid met Parmezaanse kaas en  Italiaanse kruiden) en met focaccia (omdat ik dat toevallig nog in huis had).

Zo werd er toch nog goed gesmuld van deze restjes maaltijd, en ik hoefde niet naar de winkel (wat niet mijn hobby is). Iedereen blij dus!


7 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit koude pasta gehad... Ik weet niet goed hoe ik het moet klaarmaken en associeer het met afgekoelde macaroni. Maar dit ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jah ik ben ook wel van de makkelijke pasta's in de warmte van de zomer is warm eten tcoh al niet zo mijn ding, dit hapt ieder heerlijk weg:-) Oh en het neemt ook makkelijk mee naar bv strandpicknick enzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm, klinkt echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er lekker uit! Ik ben niet zo goed in zelf iets bedenken van mijn restjes, daar hebben we google voor gelukkig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lekkerrrrrr!bij ons staat vanavond warme pasta op het menu,knipoog!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh god, dat ziet er echt verrukkelijk uit! Ik krijg er helemaal honger van haha x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor diegenen die niet graag koude pasta eten: volgens mijn man is het ook heel lekker opgewarmd. Hij nam een restje mee naar het werk en zette het in de microgolfoven. Smaakte heel goed volgens hem.

    BeantwoordenVerwijderen