dinsdag 28 oktober 2014

Pompoensoep met spinnetjes

Het is hier herfstvakantie momenteel, en om wat in halloweensfeer te komen stelde dochterlief voor om eens spinnensoep te maken. Soep maken, dat kan ik wel. Maar 'spinnensoep', wasda?
"Niet moeilijk om te maken hoor, ik leg het wel even uit" zei dochterlief. Ze had op Ketnet namelijk gezien hoe het moest. Dat is nu één van de voordelen als de kiddies wat groter worden: ze kunnen écht helpen en écht uitleggen hoe iets moet ;-)

Voor diegenen die het ook eens willen proberen, en zoals ik nog nooit van spinnensoep hadden gehoord, zo doe je het dus:

Je kan eender welke soep omtoveren tot spinnensoep. Ik koos voor pompoensoep om een beetje in het halloween thema te blijven.



Dit heb je nodig:

  • een kleine pompoen
  • 4 dikke wortels
  • 1 grote ui
  • 2 kleine aardappels
  • olijfolie
  • 4 bouillonblokjes
  • 2 liter water
  • 1 theelepel nootmuskaat
  • peper en zout
  • 1 blik knackworstjes
  • spaghetti

Zo maak je de soep: 

  • Stoof eerst de ui wat aan in de olijfolie.
  • Voeg dan de in stukjes gesneden pompoen, wortel en aardappel toe en laat nog even verder aanstoven.
  • Voeg het water en de bouillonblokjes toe.
  • Kook de soep gaar en mix ze fijn.
  • Kruid af met nootmuskaat, peper en zout.

En nu nog de spinnetjes:

  • Snijd de knackworstjes in stukjes: dit worden de spinnenlijfjes.
  • Neem vier spaghettisprieten en breek ze in stukjes van ongeveer 6 cm: voor de pootjes.
  • Steek nu de sprietjes door de worstjes.
  • Gooi de spinnetjes in een pannetje kokend water tot de spaghetti gaar is.
  • Leg tot slot de spinnetjes in de soep.Geloof me, alle kinderen vinden dit leuk, van groot tot klein.



Geloof me, alle kinderen vinden dit leuk (en lekker), van groot tot klein.

Gegroet,
Miss Milla



10 opmerkingen: