vrijdag 10 januari 2014

Mijn Cavaliertje

Sinds we Fleurtje in ons gezinnetje hebben, zit ik mijn vriendinnen steeds meer te overzeuren met mijn verhalen over haar. Ik kan er soms echt niet over zwijgen. Ja, ik besef het: dit wordt stilaan een probleem!
Ik had me nochtans echt voorgenomen om niet zo'n raar mens te worden dat haar hondje behandelt alsof het haar kindje is. Met jasjes enzo, je kent dat wel. Mijn kinderwens is tenslotte al ruimschoots vervuld met mijn drie bengels.

Ik was al wel langer een 'hondenmens', want in het verleden hadden we al een super lieve labrador. Ik wist dus wel wat het betekende om zo'n viervoeter in huis te halen.
Maar dat er zo'n goddelijke wezentjes bestonden als cavaliertjes dat wist ik echt niet.

's Morgens is ze nooit slechtgezind. Neen, met het verkeerde been uit bed stappen is iets wat niet in haar woordenboek staat. Dit in tegenstelling tot mijn (puberende) zoon of (bijna puberende) dochter. En ook onze kleuter is s' morgens niet steeds het zonnetje in huis.
Wat is het toch heerlijk om elke ochtend te worden begroet alsof je de belangrijkste persoon in het universum bent! Na al dat uitgebreid kwispelen is juffrouwtje dan wat moe geworden. Ze moet dan dringend wat uitrusten met haar hoofdje (neen, niet kop!) op mijn schoot, terwijl ik mijn eerste koffietje drink in een poging om wakker te worden.
Overdag loopt ze steeds met mij mee als een schaduw. Ze zou zelfs graag mee naar het toilet gaan, maar dit is zelfs voor mij toch net een brug te ver.
Als ik strijk ligt ze op een stoel naast de strijkplank, als ik in de keuken bezig ben is ze een super handige kruimeldief die de vloer netjes houdt, en als ik 's avonds in de zetel zit kan de verwarming een graadje lager, want dan vlijt ze zich als een dekentje op mijn schoot.
Heb ik al gezegd dat ze ook een echte schoonheid is, met haren zo zacht als zijde?

Wat zeg je? Ben ik weer aan het zeuren?



1 opmerking:

  1. mooi verhaal over je hondenliefde.
    Ook ik had na de dood van mijn labrador een cavalier ,allebei lief maar mijn cavaliertje zit zò diep in mijn hart nu 7 maanden na zijn dood mis ik hem nog zo erg...
    Ik hoop dat je hond net als de mijne gewoon goed gezond oud mag worden .

    BeantwoordenVerwijderen