maandag 22 september 2014

Balen van die onverwachte kosten.

Eerder deze maand schreef ik al een blogbericht (klik) over de dure maand september, met alle inschrijvingsgelden voor de hobby's van de kids, het schoolgeld en dan nog de hopen rekeningen die dan toekomen. Ik had mezelf dus al flink in bespaarmodus gezet.
Maar dat het een nog véél duurdere maand zou worden dan dit, had ik toch niet verwacht.


Vorige week ging ik de kiddies van school halen. Ik parkeer mijn auto altijd een eindje bij de school vandaan, want daar is tenminste parkeerplaats te vinden en je hoeft er geen geld in de meter te steken.
Je moet er wel je parkeerschijf leggen. Dat doe ik dan ook altijd heel trouw, behalve die dag. Eén keertje vergeten, en ja... je raadt het al, ik had prijs natuurlijk: 25 euro boete.

Volgende tegenslag: ik ging met mijn wagen naar de garage voor een kleine reparatie, maar er bleken heel wat meer kosten te zijn dan voorzien: 400 euro.

En last but not least : de oudste zoon ging voor twee dagen naar Parijs met school. Erg leuk natuurlijk! Ik gaf hem voldoende geld mee (90 euro) want ze moesten ter plekke o.a. zelf een aantal maaltijden betalen, en we weten allemaal dat Parijs nu niet bepaald de goedkoopste stad is. Ik zei tegen zoonlief dat hij zijn geld op twee plaatsen moest steken. Een deel in zijn portemonnee en een deel in zijn rugzak, voor het geval zijn geld gestolen zou worden. In zo een grootstad weet je nooit tenslotte.
Nu kwam hij thuis en we zeiden dat hij de helft van het geld dat hij over had mocht houden. Zoonlief is nogal zuinig, dus ik wou hem belonen voor zijn spaarzaamheid. Hij was blij, want hij had maar 40 euro opgedaan. Van de resterende 50 euro mocht hij dus de helft houden. Ware het niet dat die 50 euro, die hij in zijn rugzak had verstopt, spoorloos verdwenen bleek. Waarschijnlijk er uitgevallen, gestolen of god weet wat er mee gebeurd is. Ik ben maar niet kwaad geworden, want zoon zat er héél erg mee...

Ik baal nu dus wel een beetje door al die extra kosten. Maar ach..., er zijn veel ergere dingen die kunnen gebeuren. We gaan gewoon nog even spaarzaam door.

17 opmerkingen:

  1. Tsja, dit soort dingen komt altijd tegelijk... En altijd op een moment dat het net niet goed uitkomt... Gelukkig kun je het opvangen! #schraletroost

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend is dat, zeg. Zeker kosten voor onderhoud van de auto. Dat soort kosten valt altijd tegen. Heb je daar een apart spaarpotje voor?

    Maar uhm die 50 euro die je zoon kwijtgeraakt is... Die heb je toch niet opnieuw betaald..?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, en we hebben een jaarlijks bedrag voorzien voor autokosten, maar ik maak daar natuurlijk liever geen gebruik van.

      Verwijderen
  3. Balen van de bekeuring en helemaal balen van die 50 euro, wat zonde en ook een beetje zielig voor je oudste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh nee, gelukkig is september bijna voorbij, hopelijk wordt oktober dan financieel een leukere maand!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben een optimist, dus oktober zal vast wel beter gaan. Misschien win ik dan wel de lotto of zo ;-)

      Verwijderen
  5. Wat vervelend voor je zoon. Wel netjes dat jullie dat geld dan geven, ga ik ook onthouden. Mijn ouders deden zoiets met oud en nieuw. Mochten voor X euro vuurwerk kopen. Als we dat niet deden kregen we het dubbele.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop mijn kids zo toch een beetje te belonen als ze niet al hun geld over de balk gooien. Leuk van je ouders dat ze dat zo deden, ik wed dat jullie niet veel vuurwerk kochten :)

      Verwijderen
  6. Wat vervelend allemaal! Hopelijk heb je volgende maand meer geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vervelend. Tip: vergeet nooit in Nederland de parkeerschijf te gebruiken als ze daar om vragen, die boete is namelijk 90€

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? 90 euro, amai, dan kom ik er nog goedkoop vanaf met 25 euro!

      Verwijderen
  8. He bah, onverwachte kosten zijn nooit prettig! En al helemaal niet als het zulke vervelende aangelegenheden zijn.
    Hopelijk gaat het volgende maand inderdaad beter.
    Positief blijven ♥

    BeantwoordenVerwijderen