zondag 3 mei 2015

Zijn ze mooi?


Oh, wat vind ik ze leuk, de nieuwe schoenen van mijn dochter! 
Ik dénk dat ik ze bijna net zo leuk vind als zijzelf. En wat is dat kind er blij mee! Zo blij dat ze me zelfs de toestemming gaf om er een blogje over te schrijven ;-)


Toegeven: eigenlijk ben ik helemaal geen fan van dit soort schoenen. Volgens mij zijn ze niet echt goed voor de kinderlijke voetjes. Neen, heel degelijk zijn ze wellicht niet te noemen, om nog maar te zwijgen van de steun die ze zouden moeten bieden aan de poezelige - bij momenten zweterige - tienervoetjes... Maarreh mooi zijn ze wel hé, toch?
Volgens dochterlief zitten ze bovendien héérlijk. Ze zijn inderdaad gevoerd met een zacht stofje en in de zolen zitten een soort luchtkussentjes.




Op zo'n momenten vind ik het jammer dat ik zelf geen tiener - of alleszins geen jong ding - meer ben. In mijnen jongen tijd  bestonden zulke hippe schoenen niet... en ze op mijn leeftijd (40+) nog dragen is écht geen optie volgens dochterlief.
't Is niet eerlijk!

Gelukkig kan ik er ook van genieten dat mijn dochter precies dezelfde dingen leuk vindt als ikzelf. Nu ja, die dingen hangen of staan wel in haar kast, maar 90% van de tijd loopt ons madammeke rond in sportkledij. Ze is nu eenmaal een vat vol energie, en bijna dagelijks staat haar portie turnen op het programma. Op dat gebied lijkt ze dan weer helemaal niet op mij. Ik ben al buiten adem als ik de trap op loop! Vroeger was ik wel erg lenig, maar nu is daar helaas nog maar bitter weinig van te merken.

Ik heb sport ook nooit echt leuk gevonden, 't is meer een opgave voor mij. Dochterlief daarentegen, lééft voor de sport. Zij kan gewoonweg niet stilzitten. Eten doet ze als een bouwvakker - niet normaal wat dat kind naar binnen speelt (acht pannenkoeken zijn geen uitzondering) - en toch ziet ze er nog steeds uit als een ranke gazelle.

Ik ben altijd jaloers geweest op mensen die plezier beleven aan sport, ik kén dat niet. Ik doe het (af en toe) omdat het 'moet', maar steeds weer is er die weerstand. Erg hé!
Oh, wat moet het toch leuk zijn als je met plezier kan sporten, en er echt naar uitkijkt om een rondje te gaan joggen. Ik ben al mega fier op mezelf als ik de fiets neem in plaats van de auto... Gelukkig heb ik niet de aard om heel snel moddervet te worden, maar een beetje meer stevigheid en enkele kilootjes minder zouden toch zeker niet mistaan!

Als ik nu eens begin met niet al te veel rotzooi meer te eten en flashy sportkleren koop, zou dat geen goed begin zijn? Neen, waarschijnlijk niet: dan blijven die kleren in de kast hangen omdat dochterlief zegt dat ik er véél te oud voor ben, en dan begin ik weer koeken te vreten uit frustratie ;-)

21 opmerkingen:

  1. als jij dat mooie schonen vindt, moet je ze gewoon ook dragen ! Echt waar !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je hebt gelijk natuurlijk, maar ik denk dat ik me er gewoon niet goed bij zou voelen. Ik geniet er dus van als mijn dochter ze draagt :-)

      Verwijderen
  2. Dat zijn inderdaad toffe schoenen ! Om helemaal vrolijk van te worden! Maar wel voor een tiener :-)
    Als ik jouw dochter was zou ik ook zeggen dat ze héérlijk zitten. Dat zei ik vroeger ook over die Dr Martens schoenen. Héérlijk zaten die, echt waar en zo lekker stevig ook. Nou, in de praktijk waren het stugge kolossen, waarin ik mijn voeten helemaal niet kon afwikkelen.

    Een sporter ben ik ook niet, nooit geweest. Wel deed ik vroeger oefeningen, elke dag. Nu zou dat yoga heten. Sinds begin dit jaar heb ik weer yogalessen, dat bevalt me uitstekend. Nu doe ik elke ochtend de zonnegroet.

    Jij hebt jonge kinderen en een hond, dat telt toch ook voor beweging?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, da's waar: die kleuter van ons kan ik al bijna niet meer volgen op mijn leeftijd haha ;-)
      Onze hond daarentegen is eerder van het luie type, ze slaapt bijna heel de dag en dat noemen ze dan een 'hondenleven' ;-) Wandelen doet ze wel graag natuurlijk, maar als mijn man erbij is wil ze gedragen worden en die doet dat nog ook!
      Yoga zou me misschien ook nog wel kunnen afgaan denk ik.

      Verwijderen
  3. Echt tof en vrolijk die schoenen ! Ik zou die ook nog durven dragen hoor en ik ben er toch ook 43. Op een jeansbroek is dat toch tof ? Ik heb me vorige week zelfs mijn allereerste paar Converse All Stars gekocht ! Wel in blauw en beige, dus redelijk neutraal maar toch ... En ze lopen zalig :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In een neutrale kleur heb ik ze zelf ook. Ja inderdaad, ze lopen beter dan hoge hakken.

      Verwijderen
  4. Vrolijke schoenen, maar: daar ben jij toch zeker niet te oud voor, dus: soortgelijke kopen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn super! Gelukkig is mijn meisje ook wel gek van al die kleurtjes want mama is een beetje verslaafd aan al die vrolijkheid.
    Ik sport graag, maar ik moet mezelf wel aanmoedigen, behalve bij Yoga, dat doe ik het liefst elke dag. Niet zo fancy zoals je op sommige foto's ziet, maar echt mijn lichaam en mijn grenzen leren kennen en verleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie schoenen,misschien niet de beste voor de voeten maar..afwisselend met andere en ja, die kerels en ookwij moeten mee met de mode!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach ja, die kilootjes... zat er net aan te denken (aan die van mij dan he)! :-)

    SChoenen vind ik superleuk. ZEker voor een tiener. Mijn tante van ergens ind e 70 heeft ook vaak van dat soort schoenen, én strakke broeken en hoog geblondeerd haar, maar dat gaat me net te ver... Zo wil ik dan ook weer niet. Maar met onze leeftijd moet het nog wel kunnen, toch? Als de rest van je outfit een beetje past?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben doorgaans geen fan van opvallende schoenen of kledij, maar deze spreken mij ook zo aan! Om spontaan vrolijk van te worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze vind ik leuk! Lekker vrolijk. Maar echt niet voor een veertigplusser. Nou ja, met zo'n flessengroene broek erboven kan het misschien nog net ...

    Iedere leeftijd z'n charme toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze schitterend Miss Milla! Maar dat was te verwachten, want er staan bloemen op! Als ik niet te oud was voor zulke schoenen, kocht ik ze zelf : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi zijn ze! Zou zelf wel willen hoor maar ben er al te oud voor helaas. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha miss milla wat een prachtige schoenen. Gelukkig bestaan er zulke broeken, nou ja iets minder opvallend en die draag ik dan weer wel. Waarom mogen wij niet af en toe (te) jong zijn of hotter than my daugther. liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie schoenen! En ik zou ze rustig aantrekken hoor, met mijn 40 en nog wat.
    Maar ja... ik heb ook geen puberdochter, maar een kleuterzoon, die het juist mooi vindt als ik dingen met kleurtjes aantrek (nu nog wel...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook nog een zoontje van 4, er zit gewoon erg veel tijd tussen mijn 3 kids.

      Verwijderen
  15. Lekker apart, volgens mij ook zoiets gezien op http://www.shoesbyboudewijns.nl/nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen