zaterdag 27 december 2014

Eindelijk... sneeuw!!!

Onze kleuter maakte vanmorgen een vreugdedansje, want eindelijk was er sneeuw! Vanuit de woonkamer leek het heel wat, vooral toen het nog schemerde, maar eens buiten is het toch maar een miezerig laagje natte sneeuw.


Kleuter dacht dat er nu wel een sneeuwman gemaakt kon worden, viel dat even tegen zeg! Bovendien was hij kwaad omdat het niet met kerst gesneeuwd had. "Bij kerst hoort toch sneeuw, hè mama", zei hij beslist. Tja, leg dan maar eens uit dat je als mama niet te beslissen hebt welk weer het wordt.

Voor ons Fleurtje was het de eerste keer sneeuw in haar jonge hondenbestaan, en zij vond het maar niets. Bah, zo koud aan haar pootjes! Dan maar op zoek naar een min of meer droog plekje om het plasje te doen.

De pubertjes hier komen hun bed niet uit voor een laagje sneeuw. Maar hoe waren we zelf vroeger hé. Om zo vroeg het bed te verlaten in de vakantie moeten er al véél spectaculairdere dingen gebeuren dan wat ordinaire sneeuw.

En wat vind ikzelf van sneeuw? Leuk natuurlijk, en mooi, op voorwaarde dat het een goede dikke laag is en dat ik er niet door moet met de auto, want oh wat haat ik dat!
Maar als ik mag kiezen, dan toch maar liever een graadje of 25 en een stralend zonnetje. Voor mij kan het niet snel genoeg weer lente zijn.

18 opmerkingen:

  1. Hier ook sneeuw. Al de hele morgen. Vanmiddag komt volgens verwachting regen en vanaf een uur of 5 als de temperatuur onder 0 schiet sneeuw tot vannacht. Hier in Limburg zou volgens verwachting een 10-15 cm gaan vallen. We wachten af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wat natte sneeuw. Wij zitten in Flevoland aan de rand van het neerslaggebied.
    Het hart van de jongste van 9 maakte al een sprongetje (en de middelste van 11 ook wel)!
    Ik vind sneeuw prachtig. Maar ik houd niet van de beperkingen die het geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, bij jullie is het toch een beetje blijven liggen! Ik heb het vannacht zien sneeuwen, maar vanmorgen was alles weer weg! :( Ok, liefst zon, dat is waar, maar in de winter heb ik toch liever sneeuw dan regen hoor! Ben die regen zo beu...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, da's waar, van regen ben ik ook geen fan. Als 't vriest en de zon schijnt vind ik het ook wel mooi!
      En nu op dit moment ligt er bij ons ook al bijna niets meer hoor :(

      Verwijderen
  4. hier in het westen van West-Vlaanderen nog geen sneeuwvlokjes gezien,maar ik ben ook niet zo'n wintermens,heb het altijd koud,geef mij maar de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, bij jullie nog geen sneeuw? Misschien vannacht, ik heb de weersvoorspellingen nog niet gezien.

      Verwijderen
    2. In Gent is het sinds deze middag rond 13 u al lichtjes beginnen sneeuwen en het heeft nog niet opgehouden. Vlagen met grote dikke vlokken worden afgewisseld met vlagen met heel fijne naar beneden dwarrelende vlokjes. Het gras ligt er al wit bij, de voetpaden liggen gewoon 'nat'. liesbet

      Verwijderen
  5. Hier in Noord Limburg ligt een dik pak sneeuw. Ik moest vanmorgen met de kater naar de dierenarts. Rijden en parkeren was onprettig. Maar blij werd ik dan weer van de vele kinderen buiten met slee en seeuwpoppen maken. Ik blijf zelf lekker binnen de rest van de dag. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, als je er door moet met de auto is 't minder prettig.
      Ik hoop dat wij ook nog een mooi sneeuwtapijt krijgen.

      Verwijderen
  6. Ja sneeuw!!! Hier gaat het morgen sneeuwen en wordt het s'nachts -10 graden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doe mij ook maar die zon en die 25 graden, hoor!
    Hier lag vanmorgen een dun laagje sneeuw, maar sinds vanmorgen vroeg regent het nu al, dus de sneeuw is weg. Het is hier behoorlijk guur door de harde wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier deze morgen wit opgestaan. Dan regen met smeltende sneeuw, overgegaan in fijne sneeuw tegen de middag en nu nog steeds sneeuw.
    Vind het ook mooi sneeuw als je er niet door moet. Voor een winterkind te zijn hou ik van de de zon en warmte. Manlief zegt steeds als het 30 graden is komt ze pas tot leven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook liever de zon. Dan kan ik tenminste lekker in mij tuin werken.

      Verwijderen
  9. hier zeker tien cm sneeuw iets meer denk ik nog .. zeer genieten... vandaag nog heerlijk aan het sleeen geweest met kids!! ik geniet van alle jaargetijden maar gedij lichamelijk het beste boven de 30 graden (dat word dus een x emigreren!).... we hebben zonet erg gelachen om en met buurman zonder winterbanden in onze ijsstraat!!

    BeantwoordenVerwijderen