zaterdag 15 maart 2014

Zonnige namiddag met de vriendinnen

Af en toe komen we met een paar vriendinnen samen, en dan doen we een kook-namiddag.
Dit is steeds een gezellige bedoening: er wordt uitbundig gelachen, de laatste nieuwtjes worden uitgewisseld en onze ergernissen worden geventileerd (niet over mekaar uiteraard ;-)).
Na zo'n een bijeenkomst worden er ook steevast receptjes uitgewisseld. Op deze manier heb ik al heel veel bijgeleerd over koken, wat natuurlijk mooi meegenomen is.

Deze keer was ik aan de beurt om de vriendinnen te ontvangen. Ik had geluk, want de zon was ook van de partij. Met dit heerlijk weertje had ik geen zin om lang achter mijn kookpotten te staan, dus 'googelde' ik makkelijke receptjes. Ik had een pasta met zalm in gedachten.

Het internet is zo'n enorme rijkdom als het over recepten gaat ... Ik koop zelf (bijna) geen kookboeken meer (ook weer een geld- en plaats besparing). Koken doe ik dus vaak niet meer met een boek op het aanrecht, maar met de iPad .

Ik blijf wel een tikkeltje ouderwets op dit gebied (tot ergernis van de puberzoon), want de topreceptjes druk ik af en steek ik netjes in een mapje. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het een fijn gevoel dat mijn geliefde receptjes 'tastbaar' zijn en dat ik kan bladeren in mijn (echte!) mapje en geen mapje op de computer.
Het zal wel mijn leeftijd zijn zeker, en het feit dat ik de tijd zonder laptop, gsm, smartphone, iPod, iPad,... nog heb meegemaakt. En neen... ik ben écht geen dinosaurus!

De pasta met zalm, kruidenkaas en prei was een succes en het werd een heerlijke namiddag in 't zonnetje. Het receptje vind je hier .


 
 
Alleen spijtig dat 't zonnetje nu weer weg is...

6 opmerkingen:

  1. Wat een rijkdom, zo'n vriendinnengroepje! Wees er maar zuinig op....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker receptje!
    Morgen is het mijn beurt om Nederlandse vriendinnen en vrienden die hier in de buurt wonen te ontvangen. Eén middag in de week houden we een spelletjesmiddag of gaan we gezellig wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een gezelligheid! Wat een goed idee zo'n kook-namiddag ding! En ja, ik herken het... uitprinten.. tastbaar hebben.. Maar het is ook gewoon lekker om in een mapje met je kookschatten te kunnen bladeren, toch? Helemaal als je er nog met pen wat aantekeningen bij krabbelt. Dan wordt het echt eigen en kan je het overdragen aan je kinders als we straks echt dino's zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n mapje, helemaal vergeeld en onder 't stof... ik zie het al helemaal voor mij :)

      Verwijderen