dinsdag 20 mei 2014

Heb jij al een pyjamabroek?

De pyjamabroek: zonder twijfel de must have van deze zomer. Nu ben ik zeker geen fashionista die de laatste modetrends naloopt zoals een schoothondje zijn baasje (lees: ons Fleurtje), maar ik ben ook niet volledig ongevoelig voor wat er in modeland beweegt. Dat moet ook wel met een dochter die beweert dat zij later net als Jani (!) wilt worden (voor de Nederlandse lezers: een bekende stylist, die geen blad voor de mond neemt).

Maar ik ging het hier hebben over DE PYJAMABROEK. Al maanden zeg ik: "Mij zullen ze nooit zien in zo'n lelijk ding!" en "Met zo'n broek aan krijg je er gratis en voor niks 10 kilo bij". Ik ben geen echte fan van deze trend dus. Waarschijnlijk heb ik al te veel vrouwen zien passeren met zo een gebloemde broek in de meest waanzinnige kleuren. Je kan toch niet anders dan toegeven dat dit kledingstuk bij sommigen niet echt een flatterend effect heeft.

Anderzijds hebben de meeste van mijn vriendinnen al een pyjamabroek in hun kleerkast hangen en zijn ze er volledig verknocht aan geraakt. Constant hoor ik: echt een ideaal kledingstuk bij zomerse temperaturen, zit superlekker, goed te combineren met een effen bovenstuk, ...

Ok, het kan geen kwaad om er eens eentje te passen, dacht ik dus bij mezelf. Met een hoofd vol vooroordelen ging ik een winkel binnen waar ze zeker dit soort broeken in de rekken zouden hebben hangen. Wat zeg ik nu? Dit slaagt werkelijk nergens op! In élke winkel hangen die broeken. Behalve in herenwinkels, dat hoop ik toch alleszins...
Ik koos er wel een niet te dure winkel uit, want veel geld uitgeven aan een mode item waarmee ze je volgend jaar ongetwijfeld keihard uitlachen (al dan niet achter je rug) als je je er dan nog in durft te vertonen, dan doen we dus niet. Ik zag dadelijk een hele rek met van die broeken hangen in de meest schreeuwerige kleuren en prints die je je kan inbeelden. Twee voor 30 euro stond erbij. Hmm... dat valt nog goed mee, dacht ik, en ik koos er de enige uit met een redelijk neutrale print.
Man, viel me dat mee! Zo'n broek zit inderdaad super goed. Direct kwam er een verkoopstertje aangetrippeld die wist te melden dat ik er best twee kon kopen vanwege de niet te missen actie 2 voor 30 euro. Ze zei: "Je moet dat fel gebloemde exemplaar echt eens aantrekken met dat bordeauxkleurig topje erop, hebben we al mega veel verkocht". Ok dan, wie niet waagt niet wint. Yekkes, dit vond ik echt erover gaan hoor. Die broek had een bloemenprint in wel zeventig kleuren, een (oma)gordijn was er niks tegen. Dit zou ik nog in geen honderd jaar durven dragen (alleen voor een weddenschap misschien, als het genoeg opbrengt). Wel moedig van de vele vrouwen die het wel durven te dragen, petje af!

Ik stapte de winkel dus buiten met één exemplaar aan 20 euro, ipv 2 voor 30 euro. Nog steeds goedkoop...
Thuisgekomen showde ik trots mijn aankoop aan manlief, maar hij was verre van enthousiast. Ik heb nu eenmaal een man die op dit gebied geen leugentjes om bestwil vertelt. Maar..., volgens hem vindt geen enkele man zo'n broek mooi.
Kan me lekker niets schelen want ze zit super lekker, mijn pyjamabroek!

Wat vinden jullie van deze modetrend en hebben jullie er al eentje in de kast hangen?



10 opmerkingen:

  1. Ik vind hem net als jij afschuwelijk, en koop er beslist geen. Ik kan niet wachten tot hij uit het straatbeeld verdwijnt. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat hij heel lekker zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, ik wil geen pyamabroek aan op straat.
    Die doe ik volgende winter wel aan in bed, als het koud is. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik er ook maar eentje ga aanschaffen.
    Ben zwanger en met dit warme weer zit niks lekker.
    En zo broek lijkt mij toch wel heel lekker zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, pyjamabroek... Nee, ik vind het niets oor mij. De vorige keer dat dut hip was (ehh, twfintig, vijfentwintig jaar terug?) had ik wel. Bij mn nichtje staat het mooi, bij jou ook. Ik zie ook heel veel dunne of dikke vrouwen waarvan ik denk, mwah, beter van niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er een gehad, zo'n 25 jaar geleden, maar ja, toen was ik nog jong hè, nu voel ik me daar echt niet meer prettig bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel eerlijk, ik ben geen fan.... maar mijn dochter van bijna 14 wil er wél graag eentje. We moeten nog op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je hebt het leuk geschreven haha, maare ik heb wel pyjama broeken maar die draag ik gewoon relaxt in huis maar niet op straat als ik eerlijk ben!! die tien kilo erbij is niks voor mij ! die heb ik al zonder zo'n broek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijkbaar is niemand fan van deze broeken, maar toch zie ik ze constant overal en bij iedereen
    ;-)
    En dat ze vroeger ook al eens mode zijn geweest, dat heb ik verdrongen denk ik, kwestie van geen jeugdtrauma's te willen hebben waarschijnlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig staat hij jou wel goed.
    Zo'n broek zou mij echt voor geen meter staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou er platte schoenen onder dragen, vind ik wel leuk. Maar mij zou dat niet staan.

    BeantwoordenVerwijderen