woensdag 28 mei 2014

Update: de mereltjes

Of beter gezegd: update de lelijkertjes. Want geef toe, echt schattig zien ze er niet uit, van die pasgeboren vogeltjes. Eerder een beetje creepy...


Maar elke mama vindt haar eigen nageslacht het mooiste van de hele wereld, dus ik ben er zeker van dat de merelmama haar kuikens (of hoe noem je vogelkinderen eigenlijk?) ook prachtig vindt. Ze zijn inmiddels met vier, want de twee andere eitjes zijn ook uitgekomen.
De merelmama zorgt alleszins super goed voor haar baby's. Constant zie ik haar op en neer vliegen om die hongerige bekjes te vullen. Een amusant schouwspel. Soms heb ik wat medelijden met deze merelmama, dan denk ik terug aan de gebroken nachten toen mijn eigen kiddies nog zo klein waren. Ze waren in ieder geval veel schattiger, en hun lieve snoetjes zorgden ervoor dat ik die vermoeiende eerste weken doorkwam en er zelfs heel erg van genoot.
De merelmama vindt mensenbaby's er vast ook een beetje creepy uitzien, en haar eigen kindjes beeldschoon, denken jullie niet? Wat heeft de natuur dat toch goed geregeld!

11 opmerkingen:

  1. Tja wat zal ik zeggen... nee... zien er nog niet zo florissant uit..

    Ben benieuwd of jullie de komende tijd ook GEK zullen worden van het harde waarschuwings-getsjiep als je ook maar een beetje in de buurt van het nest komt.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo prachtig om dat zo dichtbij te hebben. En dat nestje ziet er ook zo met zorg gemaakt uit! Die mama heeft ook het beste voor haar kindjes over. Hopelijk kosten ze niet zoveel geld als die van ons ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn kinderen (5 jaar) zagen de foto van je vorige log en zeiden dat ze er wel een beetje als een buitenaards wezen uitzagen, met die dikke ogen. Ik kon ze geen ongelijk geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben ze goed opgemerkt, ik zie er ook wel een soort aliens in.

      Verwijderen
  4. Prachtig om te zien hoe de natuur werkt.
    En dat zo dichtbij ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé! En papa merel doet ook zijn best om de kleintjes te voeden. Ik wist helemaal niet dat de vadertjes de moedertjes hielpen bij de merels. Echt geweldig!

      Verwijderen
  5. Zelfs zonder hun veertjes blijft het een mooie foto van het schoonste dat de natuur ons kan geven: 'Nieuw leven!' Veel succes met dat nestje in de tuin. Liefs alice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wel. Wij hebben er ook gehad een paar jaar geleden, je kan het lezen op ons blog, maar jammer genoeg liep het anders af dan verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, ik vindt ze niet lelijk maar prachtig....de natuur is echt heel mooi..

    BeantwoordenVerwijderen