dinsdag 27 mei 2014

Het broekpak

Een tijdje geleden schreef ik over de 'pyjamabroek'. Uit de reacties die ik hierop kreeg bleek dat de meeste vrouwen niet echt fan zijn van dit mode-item.
Toegeven, ik heb ook een beetje een haat/liefde verhouding met dergelijke broeken. Langs de ene kant doet de pyjamabroek het figuur van weinig vrouwen eer aan, langs de andere kant zit zo'n broek superlekker en mits je een beetje juist combineert kan het er toch best leuk uitzien. Maar dit is mijn eigen bescheiden mening.

Een slaaf van de mode zal ik nooit worden, denk ik. Veel trends laat ik gewoon aan mij voorbij gaan of laat ik over aan de jongere versie van mezelf: dochterlief. Zij is wel gevoelig voor de trends in modeland en het zal haar zeker wel af en toe frustreren dat ik niet wil meegaan in al haar kledingwensen. Maar ja, ... ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger, toen ik haar leeftijd had, ook altijd vond dat ik te weinig kleding kreeg en dacht dat iedereen meer had dan ikzelf.
Eigenlijk is ze wel nog best snel tevreden hoor, ik mag zeker niet klagen. Ze hoeft niet persé dure kledij te hebben, en ze is ook nog blij met spullen die ik van vriendinnen krijg (te kleine kleding van hun dochters).
Uiteindelijk heeft ze toch wel vrij veel kleding in haar kast hangen. Goed voor haar, want kledingstukken passen en combineren is bijna een hobby voor haar. Soms tot mijn grootste wanhoop, want ondergetekende kan er dan weer voor zorgen dat alles terug netjes in de kast belandt. 't Is te zeggen, zij doet ook wel een poging, maar vaak lijkt die meer op proppen dan op stapelen...

Juffrouwtje had nu haar oog laten vallen op nog zo een zomerrage waar we niet onder uitkomen: het broekpak. Een pyamabroek durf ik zelf, zoals gezegd, nog wel te dragen, maar een broekpak... nooit van mijn leven!
Gelukkig is zo een 11-jarige als mijn dochter nog wel  gezegend met een perfect lijntje en kan ze zich op modegebied veel meer permitteren dan mamaatjelief, zonder zich hopeloos belachelijk te maken. Als ik dat zou durven dragen hoor ik ze achter mijn rug al fluisteren: "Die heeft het oud zot".

Na een zoektocht langs vele (zucht) winkels vonden we dit broekpak:



Ik vind het wel leuk staan bij haar, en nog belangrijker: ze is zo fier als een gieter met haar nieuwe kleren, en daar doen we het voor :-)

14 opmerkingen:

  1. Zo fier als een gieter, haha. Maar het staat haar goed! En als zij lekker met de mode mee wil doen, prima toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nee, mij zie je er ook niet meer in. Ik begin toch echt te geloven dat ik met m'n 44 niet alles meer aan moet trekken...

      Verwijderen
    2. Wat zeg ik? 45! Raak de tel al kwijt... :-)

      Verwijderen
    3. Ik moet ook al nadenken als ze mijn leeftijd vragen ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een figuurtje! Het staat haar geweldig en inderdaad het zal heerlijk zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er leuk uit! En nee, laten jij en ik dat maar niet doen, he? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw dochter is al net zo slank als mijn 14-jarige. Dit broekpak vind ik trouwens wél helemaal leuk.... als je 11 bent... hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. maar nee,als je dat wilt,trek dat gewoon aan,dat is supermooi!je dochter ziet er piccobello uit!ik had dit vroeger als tiener ook,das zalig en is terug mode...dus maar niet vragen hoooee oud ik wel ben!knipoog!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk heb je gelijk, maar ik zou me er gewoon niet goed in voelen denk ik. Misschien wel als het in effen zwart was ofzo. Groetjes, Milla

      Verwijderen
  6. Ben eerlijk gezegd ook niet zo kapot van deze dingen....maar moet toegeven: deze staat leuk!
    Zag er pas een meisje mee lopen, waarvan ik dacht : ai, net een pyama.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jah leuk wel zeker voor de jongemeisjes :-) zelf zou ik er nooit aanbeginnen :-D

    BeantwoordenVerwijderen